Az Apple-nek magyaráznia kell azt a hibát, amely miatt újra előkerültek a törölt fényképek

Az Apple-nek magyaráznia kell azt a hibát, amely miatt újra előkerültek a törölt fényképek

93658 1280

 

Az Apple ma kiadott egy javítást az iOS és az iPadOS 17.5.1 verziójában. Habár a hibás szoftver javítása fontos lépés, a javítás tartalma aggodalomra ad okot.

 

A probléma az, hogy a javítás "ritka esetekben azon fotókra vonatkozik, amelyek adatbázis sérülést szenvedtek, és újra megjelenhetnek a Fotók könyvtárban, még akkor is, ha törölve lettek” – és ennyit mond az Apple erről.

Az iOS-en törölt fényképek technikailag 30 napig maradnak a Nemrég Törölt mappában, mielőtt véglegesen eltűnnének, de a szándék az, hogy a fotót digitális feledésbe küldjük. Egy átlagos ember elvárhatná, hogy a törölt fájl törölve is maradjon. Ezért érthető, hogy az emberek fel voltak háborodva múlt héten, amikor évekkel ezelőtt törölt fényképek hirtelen újra megjelentek az iPhone fényképkönyvtárában. Ez egyértelműen adatvédelmi aggályokat vet fel. Jogos kérdések merülnek fel arról, hogy az Apple hogyan tárolja a fotóadatokat, és valóban megbízhatnak-e az iPhone tulajdonosok abban, hogy törölt adataik valóban törlődtek-e. A The Verge többször is megkereste az Apple-t, hogy nyilvánosan kommentáljon a témával kapcsolatban, de még nem kapott választ. Ennek megtörténte legalább világossá tenné, hogy miért történt ez a hiba, mit tettek annak kijavítása érdekében, és mit tesznek azért, hogy ez ne forduljon elő újra. Azonban az Apple még nem reagált.

Az aggasztó az, hogy amíg az Apple hallgat, fogalmunk sincs arról, hogy ez a hiba milyen mélyen gyökerezik. Néhány iPhone tulajdonos ugyanazt jelentette, hogy törölt hangüzenetekkel is megtörtént ugyanez. Csak az iCloud fotómentéseket használó embereket érintette a hiba? Egy másik bejegyzés szerint régi fényképek jelentek meg egy másik személynek eladott iPad-en. Az a mai javítás csak megerősíti, hogy ez a hiba valóban létezett, problémát jelentett, és valamilyen módon az adatbázis sérülésével volt összefüggésben. És a nyilvános kommentekre történő válasz elmaradása nem sugall bizalmat abban, hogy ez ne forduljon elő újra.

Természetesen, felhúzhatod az orrodra a szemüveged, és azt mondhatod: „Nos, tulajdonképpen egyetlen fájl sem törlődik véglegesen, amíg felül nem írják…” És bár ez igaz, egy átlagos ügyfél azt várhatná, hogy amikor az Apple azt állítja, hogy egy törölt fájl véglegesen törlődik, ilyenfajta probléma ne is merülhessen fel.

Hibák és baklövések előfordulnak. A kiberbiztonsági kutatók folyamatosan találnak hibákat és sebezhetőségeket. Gyakran jelentik a problémákat az érintett cégeknek, mielőtt azokat kihasználhatnák, és csak akkor hozzák nyilvánosságra a sebezhetőségeket, miután azokat javították. Elfogadható lenne, ha az Apple megvárná, amíg a hiba javításra kerül, hogy megakadályozza a rosszindulatú szereplők kihasználását. Azonban ez nem ad jogot arra, hogy örökre hallgassanak a problémáról.

Ha valami, az Apple-nek véleményeznie kellene pusztán azért, mert magát olyan vállalatként hirdeti, amely törődik a magánéleteddel. Számtalan WWDC előadás során beszélt szoftverfrissítésekről, hogy az adatodat titkosítva tartsa, úgyhogy még az Apple sem tudja, mi történik a telefonodon. Az, hogy megbízhatsz szolgáltatásaiban, mert a magánélet a filozófiájának alapvető, fő elve. A felelős közlésmegosztás és átláthatóság azok a jellemzők, amelyek egy vállalatot igazán hitelesítik a magánéleted védelmében. A dolgok eltussolása? Ez nem olyan.