Gyakori Xiaomi Érintőképernyő Problémák

Gyakori Xiaomi Érintőképernyő Problémák

Érintés

 

Gyakori Xiaomi érintőképernyő hibák – Fixity tippek és megoldások

Az érintőképernyő hibák bármilyen okostelefon esetében előfordulhatnak – nincs ez másképp a Xiaomi készülékeknél sem. A jó hír, hogy a legtöbb ilyen probléma javítható, és az érintőképernyő teljes funkcionalitása visszaállítható.

A Fixity szakemberei most összegyűjtötték a leggyakoribb Xiaomi érintőképernyő hibákat, azok lehetséges okait, és a javasolt megoldásokat. Ezek az információk segítenek abban, hogy tudd, mi állhat a hiba hátterében, és milyen alkatrészre vagy beavatkozásra lehet szükség a tökéletes működéshez.

Hogyan épül fel a Xiaomi kijelző?

A kijelző több rétegből áll: a megjelenítő panelből, a digitizerből és a védőüvegből. A digitizer érzékeli az érintést, és ha bármelyik réteg megsérül, az a teljes érintőfunkció működését befolyásolhatja. Egy kisebb ütés, nyomás vagy hőhatás is elég ahhoz, hogy az érintésérzékelés hibásan működjön.

Gyakori Xiaomi érintőképernyő hibák

„Ghost touch” – amikor a telefon magától reagál

 

ghost

 

A „ghost touch” vagy fantom érintés azt jelenti, hogy a telefon úgy érzékeli, mintha megérintették volna a kijelzőt, pedig nem történt semmi. Ez véletlenszerű gépelést, alkalmazásnyitást vagy görgetést eredményezhet.

Ennek oka gyakran a digitizer belső sérülése, ami ütés, esés vagy akár nedvesség hatására is kialakulhat. De előidézheti hibás töltő, elektromos zaj, szoftverhiba vagy túlmelegedés is. Ha a telefon túl magas hőmérsékleten üzemel, a kijelző is érzékenyebbé válhat és hibás jeleket adhat le. (Lásd részletesen: 5 életmentő tipp, ha túlmelegszik a telefonod, illetve Miért melegszik túl az iPhone-om? Mit tehetek ellene?)

Nem reagáló érintési zónák

Ha a kijelző bizonyos részei nem érzékelik az érintést, akkor valószínűleg a digitizer vagy a kijelzőkábel sérült, esetleg szoftveres hiba okozza a problémát. A Fixity technikusai ilyen esetben alapos diagnosztikát végeznek, hogy pontosan kiderítsék, mi okozza a hibát. Ha szükséges, kijelzőcserével és kalibrálással teljesen helyreállítható az érintésfunkció.

Késleltetett érintés

Amikor az érintésre csak késve reagál a kijelző, az szinte minden műveletet bosszantóvá tesz. Ez az egyik leggyakoribb, de szerencsére gyakran szoftveres eredetű probléma.

A fő okok lehetnek: túl sok háttérben futó alkalmazás, vírus vagy rosszindulatú program, firmware-hiba, illetve a telefon túlmelegedése. (Erről is bővebben: Xiaomi telefon túlmelegszik – javítsd ki a hibát, mielőtt késő lenne)

Ugráló vagy pontatlan érintés

Amikor a kijelző más helyen érzékeli az érintést, mint ahol valójában történik, az a digitizer részleges meghibásodására, lazult kijelzőcsatlakozóra vagy akár felpúposodott akkumulátorra is utalhat. Emellett a hibás vagy utángyártott töltőkábel elektromos zajt generálhat, ami megzavarja a kijelző működését.

Egyéb érintőképernyő problémák

Az érintőképernyő hibái ennél is szélesebb körűek lehetnek:

  • érintő nem működik képernyőzár után
  • multi-touch nem működik megfelelően (pl. kétujjas nagyítás)
  • érintőképernyő befagy vagy bedagad
  • érintőfunkció részlegesen érzéketlen

Ilyenkor mindig fontos megállapítani, hogy szoftveres vagy hardveres problémáról van-e szó. Szoftverhibát gyakran elég újratelepíteni vagy frissíteni, de ha a kijelző sérült, akkor az alkatrész cseréje elkerülhetetlen.

Xiaomi kijelzőhibák javítása a Fixity-nél

A Fixity szakemberei minden típusú Xiaomi készülék érintőképernyő problémáját képesek diagnosztizálni és megoldani. Legyen szó „ghost touch”-ról, teljes kijelzőcseréről vagy szoftveres érintés-hibáról, tapasztalt technikusaink segítenek, hogy készüléked újra gyorsan és pontosan reagáljon minden érintésre.

Ha a kijelződ hibásan működik, keresd fel a Xiaomi alkatrész árlistánkat, vagy írj nekünk bizalommal a Fixity weboldalán.

A kijelzőcsere általában kb. 1 órát vesz igénybe, és a gyári alkatrészek használatával az érintésérzékenység teljesen helyreállítható.